sobota 8. března 2014

Buben, Hracholusky na kole

8. 3. 2014
57 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Vysoká

Borská pole- Nová Hospoda-po modré Vejprnice, Tlučná, Myslinka, Buben-po zelené hráz Hracholusky, Lipno, Třebobuz-Líšťany-Košetice-po modré Čemíny-po červené Chotíkov-po žluté Radčice-Plzeň


Hurá, první jarní pořádnej výlet je tady. Začátek března tomu nenapovídá, ale přes den už je skoro ideálně na kolo, na nějakejch 14°C se to drželo. Rozhod jsem se, že si to dam dneska lesem a hned mi padnul zrak na modrou turistickou, která vede až k Hracholuskám. A bylo jasno...

Na Novou Hospodu jsem jel zadem první alejí směrem na Sulkov, kde jsem se napojil na zmiňovanou modrou. Ve Vejprnicích se mi nechtělo klesat, tak jsem jel horem, ale moc se to nevypalatilo, jsou tam jen cestičky, kde místní kydají hnůj a taky včelín:D Tlučnou jsem jen projel a začal stoupat k Myslince. Cesta pořád pohodová, až za Myslinkou v lese byla rozježděná a bahnitá. Překřižoval jsem silnici na Stříbro a začal klesat ke Mži. Poslední úsek k Bubnu se sjíždí sráz k řece, vlastně se to nedá moc dobře sjet. A taky z toho Bubnu za chvíli zbydou akorát základy (foto) :D Odtud jsem pokračoval po zelený pod hráz Hracholusek (prudce od řeky na horu a ještě prudčejí k řece zpátky) a strmym podmáčenym stoupáním přes kořeny, klacky a kameny, taky "parádní" pojezd. Asi 200m tak prudkejch, že je to na nejlehčí převody, ale pak má člověk radost, že se dostal nahoru kolmo a ne pěšmo;) Pak se cesta trochu zmírňuje, nicméně pořád jde o náročnej terén, jen několik úseků je, zřejmě po těžbě, opraveno na štěrkovou cestu. Na jinejch úsecích se ale pořád těží, takže cesty jsou to nejhorší, kde se dá jet, tankodrom je proti nim německá dálnice. A všude tuny bahna. Kvůli tomu jsem ani nejel na vyhlídku nad přehradu. Motal jsem se přes les dost pomalu vzhledem k téměř nejetelnejm stoupáním, klesáním a terénu, nakonec jsem vyjel v Lipnu a pokračoval stále po zelené do Třebobuze. Páč jsem si chytře nevzal mapu, moc jsem nevěděl, kam chci dál, ale pamatoval jsem si to dobře, dojel jsem do Líšťan. Následně jsem bohužel minul zříceninu Frumštejn, ale stejně k ní zřejmě nevede cesta a bůh ví, jestli tam vůbec je aspoň kámen. Jel jsem podél Černínského potoka do Košetic. Už jsem se tam jednou prodíral loukama a keřema, tentokrát, opačnym směrem, mi to přišlo lepší, ale cesta tam ani moc nevede. Z Košetic jsem se vydal po modré do Čemín, kde je poslední úsek lesní cesty opět opraven a vyštěrkován. Na jednu stranu super, můžu tam letět třicítkou, ale na druhou stranu bych možná radši, kdyby tam zůstala lesní cesta. Z Čemín už jsem valil přes Kůští do Chotíkova, což je většinu cesty do kopce, ale cesta jinak poměrně příjemná. Z Chotíkova jsem vastoupal po žluté do polí a sjel do Radčic, odkud přes pole k CANu a přes Hvězdu na Bory.

Bylo to tak akorát pro chabý netrénovaný nohy po zimě, 57 km, průměrná pouhých 17,76 km/h, nicméně většinou náročnym terénem. Vydařenej výlet to byl, víc takovejch:)

PS: Už vim, jak je to s Frumštejnem: "Nepatrné zbytky zdí, rozvaliny, terénní relikty":D To jsem asi o moc nepřišel 


http://app.endomondo.com/workouts/487288946/20482649

Hracholuská přehrada

Západ nad Chotíkovem

Zřícenina Buben

Žádné komentáře:

Okomentovat