sobota 13. září 2014

Bezděz

10. 9. 2014
47 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Vysoká

Michalovice-Bukovno-po CT 8157 myslivna Důl-Bezvel-Plužná-Březinka-po CT 0060 Valdštejnsko, Bezděz-po CT 3045 Dvůr, bělá p. B.-po modré Sahara, Vlčí důl-Les nad Bělou-Hole-Hrdlořezy-po zelené Debř-po čer. Michalovice-po žl. MB


Čtvrtý pokus, cíl Bezděz. Vybral jsem v přímou trasu a převážně známé úseky, abych eliminoval zdržení. A zpočátku opravdu všechno vycházelo, sjel jsem do Podlázek, pak jsem upaloval vzhůru do Michalovic a proti silnému větru mezi skládkou a golfem (to bych teda byl nadšenej na tom golfu) do Bukovna.

Směrem k myslivně Důl po CT 8157 jsem si zase nastoupené metry sjel a vydal se údolím na Bezvel. cesta zpočátku dobrá se postupně proměnila v úplný močál, případně mazlavý hluboký jíl. Ale aspoň existovala. Postup se ovšem téměř zastavil, navíc se cesta milionkrát větvila. Dlouho jsem věřil, že vyjedu správně. Na konci se mělo stoupat právě kolem Bezvelu. Tak zaprvé-v kopci jsem běžným tahem bez řazení přetrh řetěz (chyba mého nýtování, naštěstí jsem měl spojku). A samozřejmě jsem vyjel někde v polích, odkud se dalo jet jen nevýhodným směrem do Plužné. Co naplat, do Březinky jsem tedy dojel po silnici a dál pokračoval po CT 0060. Ta byla naštěstí dobře značená a pěknými upravenými, místy i asfaltovými cestami mě dovedla přes Valdštejnsko skutečně až k Bezdězu. Přímo k hradu jsem nejel, měl jsem zdržení při opravě, musel jsem pospíchat domů.

vydal jsem se, konečně po větru, po CT 3045 do Bělé. Bohužel na rozhodující křižovatce ve Dvoře, kde zrady tuše jsem dával velký pozor, chybělo označení odbočky. Napálit jsem se ale nedal a tak jsem dojel k Inline parku Bezděz. Vlastně mě zajímala rozhledna, která je součástí. Ale vidim, že mapy.cz žijou budoucností, opět nebylo otevřeno (jako na Čížovce). Leda přelézt plot... Celý park vlastně nějak usnul, mělo být hotovo už před rokem, ale stále nic. Jinak by to byl moc pěkný areál.

Do Bělé jsem pěkně sjížděl, ale slunce zacházelo a začínala být zima. dostatečně jsem se však zahřál při krkolomném stoupání po modré na Šibeniční vrch. A pak lesem přes Saharu. Stále mě dostává, jak je Bělá roztahaná, pár lidí podél potoka na deseti kilometrech... ještě notnou chvíli jsem tedy sjížděl k železniční zastávce. Pokračovat se však dá sotva jinudy než do kopce. Já jel na Čistou a uhnul doleva po modré. Poté, co jsem přejel silničku, jsem se odklonil od modré mírně vpravo a po velké lesní cestě jsem dojel až do Hrdlořez. Čekal mě krásný sjezd po úplně nové silničce do Debře a pak klasicky přes Michalovice a roklí po žluté na Radouč.

Smůla se mi tedy stále lepí na paty, ale i tak jsem si výlet užil. Bezděz je odevšad impozantní, škoda toho řetězu a zavřené rozhledny. Průměrná rychlost 20,43 km/h též dobré.

http://app.endomondo.com/workouts/474394021/20482649

Bezděz

Hrad Bezděz

Rozhledna v Inline parku Bezděz

Žádné komentáře:

Okomentovat