pondělí 29. září 2014

Malochova skalka

27. 9. 2014
50 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Vysoká

Koterov-Letkov-po žluté Ejpovice-po CT 3 Klabava-po žluté Ejpovické jezírko-Nová Huť-po modré Chrást, Dolanský most-po žluté Věžka, Druztová, Malochova skalka, Bílá Hora-Roudná-Bory


Letošní léto se pochlapilo, začalo v březnu a pokračuje i na sklonku září. Vyjel jsem jen na malou projížďku v nejbližším okolí Plzně. Přes náměstí Milady Horákové jsem se přehoupnul do Božkova, proti proudu do Koterova, pěkně vystoupal na vyhlídku a projel jsem Letkovem. Před dálnicí jsem se vydal vlevo po žluté, projel lesem kolem Pohodnice a sjížděl kousek nad Kyšicemi do Ejpovic, žlutá vede polem, už jsem se nenechal strhnout pěkným sjezdem po silnici jako dříve. Cesta do Klabavy je značená jako neprůjezdná, ale průjezdu minimálně o víkendu nic nebrání. Stavěl jsem se ještě kouknout na Přírodní rezervaci Starý zámek. Je tam hluboké údolíčko, ale bez rentgenového zraku zbytek hradu (zeď o třech kamenech) nenajdete, stejně jako já:D

Z Klabavy jsem se vydal po značené objízdné trase cyklotrasy 3, jež vede po žluté turistické, stoupá nad ves a pak opět klesá k jezírku. Tam jsem ovšem odbočil vpravo na původní cyklotrasu 2187. Značky tam dosud stojí, ale dojede se k oplocenému areálu golfového hřiště. Naštěstí se dá projít odemčenou brankou a pokračovat po cestě na Novou Huť. Tam jsem se vydal po modré s úmyslem projet brod na Klabavě a pokračovat loukou na Chrást. Jenže ouha, vody bylo mnohem více, než je obvyklé a projet se to nedalo, takže jsem se vracel zpět do vsi. Modrá turistická doslova prošpikovává Novou Huť, odbočuje asi do čtyř směrů (Chrást, železniční zastávky, mohylové pohřebiště, Dýšina). Kupodivu se nakonec ukázalo, že jsem trefil tu správnou a jel po levém břehu Klabavy mimo silnici do Chrástu:)) A ještě jsem naslepo zkusil pěšinkou vedoucí lesíkem a vyplatilo se, vyjel jsem akorát u viaduktu u vlakové zastávky. To mě baví, nová cestička, zkratka, bez aut... Chrást jsem projel a stále po modré jsem pokračoval prudce dolu k Dolanskému mostu. Tentokrát jsem ale pokračoval po žluté po silnici vzhůru, následně přes pole a sotva jetelným kopcem dolu k Drahotínskému potoku. Věžku jsem si odpustil, a tak jsem projel Druztovou a brzy opět vjel do lesů. Zpočátku široká cesta se postupně mění na nestabilní pěšinku...můj oblíbený track, kroutící se vysoko nad Berounkou a vyžadující po jezdci soustředění a zkušenosti na sypkém a nakloněném povrchu. Navíc už je to trochu dál od Plzně, takže tam ani nejezdí moc lidí, to je jedině dobře. Výhled z Malochovy skalky se nikdy neomrzí. Jen malý kousek se jede po silnici, značka rychle uhýbá vlevo a ústí až na Bílé Hoře. Za autobusovou konečnou jsem sjel dolu ke hřištím, kde velmi nenápadně začíná pěšinka vedoucí k Boleváku. Od pláže je cesta nově vyasfaltovaná, nějak se mi tam víc líbila ta štěrková cesta, která byla doposud ve velmi dobrém stavu. Kolem Štruncových sadů (po NS Údolím Berounky) jsem do jel na Anglické nábřeží a dál při řece a kolem zimáku na Bory.

Super je, že se dá kolem Plzně jezdit v pěkných terénech. Už taky vim, že se může přes ten golf v Dýšině aspoň nějakym způsobem dostat, no a Malochova skalka, to je jistota parádního poježdění. Nakonec s průměrnou 19,3 km/h:))


http://app.endomondo.com/workouts/474394495/20482649

Ejpovické jezírko panorama

Malochova skalka

Žádné komentáře:

Okomentovat